Jaarvergadering 2020

Op vrijdag 25 september hield muziekvereniging Sint Willibrordus uit Neerkant de door Corona uitgestelde jaarvergadering. Op deze vergadering werd de vereniging tegen het licht gehouden en werden belangrijke besluiten en ontwikkelingen toegelicht door het bestuur. De jaarvergadering begon traditioneel met koffie en vlaai vanuit de vereniging.
Tijdens de vergadering zijn er verschillende dingen besproken. In het jaar 2019 was het hoogtepunt toch wel het MEASTRO-concert, waarover op deze site nog informatie over te vinden is onder ‘Concerten’. Dit kwam dan ook nadrukkelijk naar voren in het jaarverslag. Als vaste agenda-items passeerden vervolgens het financieel verslag, de mededelingen vanuit het bestuur en de jubilarissen, waarover hieronder nog meer. Er werd daarnaast ook een kwartier ingelast om te brainstormen over mogelijke activiteiten/ concerten in deze corona-periode. Zo kon het bestuur ideeën opdoen om eventueel, afhankelijk van de (on)mogelijkheden, verder uit te werken.
Dan terug naar de jubilarissen; we hadden dit jaar maar liefst 6 (!) jubilarissen in ons midden. Zij zijn óf al een bepaald aantal jaren lid bij de muziekbond óf een bepaald aantal jaren lid bij onze vereniging. De jubilarissen van 2020 zijn Marjo van Lith (10 jaar), Luciana Bakker (25 jaar), Dick Verdam (25 jaar), Ingrid Vollenberg (40 jaar), Lambert van Horen (50 jaar) en Helm Verhees (50 jaar). De beide laatste heren zijn hiermee ook uitgeroepen tot erelid van onze vereniging. Ook vanuit deze kant nog van harte aan alle jubilarissen.
Ook werd er dit jaar weer een verenigingsman/-vrouw van het jaar uitgeroepen. Dit jaar was deze erevermelding voor Dirk Janssen. Dirk zit al meerdere jaren in de muziekcommissie, was betrokken als commissielid bij de organisatie van het Meastro concert en neemt zo nu en dan de taken waar als penningmeester wanneer onze eigen penningmeester het druk heeft. Dirk heeft de benoeming tot verenigingsman daarmee zeker verdient! Proficiat!
In het bestuur is er dit jaar één wijziging. Yvonne Janssen, onze secretaris, gaat het bestuur van onze vereniging na vele jaren trouwe dienst verlaten. Natuurlijk vinden wij dat jammer als vereniging, maar bovenal willen we Yvonne bedanken voor haar inzet de afgelopen jaren. Als nieuw bestuurslid is door de vergadering Maikel Smeets benoemd tot bestuurslid van onze vereniging. Maikel, heel veel succes en plezier gewenst!
IMG20200925211441
IMG20200925211529