Concertreis – 90 jaar fanfare

Ons jubileumjaar gaat verder…
Ondanks dat alleen de organisatie wist van de plek van bestemming, vertrok op vrijdagochtend om 08:00 uur de bus. De concertreis ter ere van ons 90-jarig bestaan kon beginnen. Vele leden, ere-leden, toeschouwers en familie zouden deze concertreis meemaken. Bij de Moost, waar vanuit de bus vertrok, werd iedereen die mee ging verwelkomt door twee leden, die reeds 90-jaar bij de fanfare lid waren. Althans, zo waren ze verkleed. De organisatie van de reis had zich heel toepasselijk gekleed, alsof ze reeds 90-jaar lid waren van de vereniging.

Eenmaal vertrokken bij de Moost uit Neerkant, bleek al gauw dat we richting Duitsland moesten. Om de heenreis bezig te zijn werden Bingo-kaarten uitgedeeld en werd in de bus gestreden om prijzen in de muziek-bingo. Nummers die ten gehore werden gebracht moesten worden gekoppeld aan een nummer, welke dan moest worden gestreept van de bingo-kaart. Door deze bezigheid in de bus leek de heenreis zeer snel voorbij te gaan. Ongeveer op het middaguur wist iedereen het zeker, de eindbestemming was hotel ‘De Brabander’ in Winterberg (Duitsland).

Daar aangekomen kon iedereen na een welkomstdrankje zijn spullen op de hotelkamer zetten, waarna door weersomstandigheden het programma iets werd omgegooid. We gingen eerst repeteren voor de concerten die tijdens het weekend volgden. Hierna, omdat het later in de middag beter weer was, zijn we de Panoramabrücke en de Rodelbahn gaan bezoeken; een leuke activiteit voor jong en oud. Om 18:30 uur stond een heerlijk diner voor ons klaar in de eetzaal, waarna liefhebbers konden deelnemen aan een fakkeltocht door het berglandschap in Winterberg. Eenmaal terug werd er binnen bij De Brabander gestreden om de felbegeerde Brabander-bokaal tijdens een pubquiz waarin allerlei vragen passeerden. Na de quiz werd er door velen nog nagepraat en meegezongen met de zanger in het café.

De volgende dag (zaterdag) konden we eerst genieten van een uitgebreid ontbijt, waarna we ’s ochtends om 11:00 uur startten met ons eerste concert op de markt in Winterberg. Het begon voorspoedig en er was best aardig wat publiek aanwezig, totdat het begon te miezeren. Deze miezer sloeg om een hardere regen en zo waren we genoodzaakt, om na de twee zangnummers met onze solisten Kim van der Linden en Jules de Corte, het concert voortijdig te beëindigen. Ondanks de warme klanken van deze solisten samen met de fanfaremuziek, konden we het weer niet direct voor ons winnen. Jammer, maar zoiets is overmacht. De regen in de ochtend mocht de pret ’s middags niet drukken. Er stond een vrije middag op het programma die door iedereen anders ingevuld werd. Enkele gingen wandelen, sommige zwemmen in het verwarmde buitenbad, er werden spelletjes gedaan en genoten van de omgeving. ’s avonds stond, nadat we waren voorzien van een heerlijk warm buffert, het tweede concert op het programma. Ditmaal was de concertzaal het restaurant/ café in de Brabander. Hier mochten we een concert geven aan alle gasten  van het hotel. Hier hielden we het wel droog ;), lekker warm binnen in de zaal. De vele ingestudeerde nummers, zoals onder andere Friendly Takeover, Arsenal, Skyfall (met soliste Kim van der Linden) en het nummer over Neerkant (met solist Jules de Corte), werden wederom ten gehore gebracht. De avond eindigde (in de late uurtjes) met een feestavond in het hotel en voor sommige in de plaatselijke discotheek in Winterberg; de Tenne.

Dat de nacht niet voor iedereen even lang had geduurd, bleek de volgende ochtend bij het (wederom) uitgebreide ontbijt. Kleine oogjes en de verhalen van de avond ervoor passeerde de revue. Er werd gelachen en na een broodje en een kop koffie was iedereen fit genoeg om (helaas) wederom te vertrekken voor ons laatste concert. Dit concert vond plaats op een wel hele bijzondere locatie. Op een rondvaartboot in de Biggensee mochten we tijdens het varen spelen voor de aanwezige reizigers op de boot. Uniek om op z’n locatie, tijdens het varen in de mooie natuur van Sauerland, een concert te mogen geven. Na het concert vertrok de bus weer naar Neerkant om op de terugweg verhalen uit te wisselen over de avonturen van enkele leden de nacht daarvoor.

Om 18:00 uur ’s avonds op zondag was de bus weer terug in Neerkant. Het was een zeer geslaagd jubileumweekend, waar we het nog lang over zullen hebben na de repetities aan de bar.

Vanuit deze plaats een dankwoord aan de organisatie en iedereen die er een geweldig weekend van heeft gemaakt! Op naar het jubileumweekend ter ere van het 100-jarig bestaan.

Voor foto’s kan ik u verwijzen naar onze Facebookpagina.

Geplaatst in Archief.